torstai 1. toukokuuta 2014

Collieharja = Roger Para

Viime sunnuntaina osallistuimme Norriksen kanssa Lahden KV koiranäyttelyyn. Mukaamme lähtivät myös Norriksen paras koiraystävä Shetlanninlammaskoira Luka omistajineen. Lukalle oli ystäväni hankkinut "Collieharjan". Tämä oli minulle täysin uusi tuote. Lukan "Collieharjalla" käsitelty turkki teki minuun kuitenkin suuren vaikutuksen. Norrikselle oli saatava samanlainen harja.

Kipitin suorinta tietä myyntikojuille ja aloitin kojujen zoomaamisen. Kauaa ei tarvinnut etsiä, kun silmiini jo osui Käherryshuolto oy:n koju. Muutahan minä en etsimästäni harjasta tiennyt, kuin sen, että sitä kutsutaan Collieharjaksi. Kojun todella mukava myyjä tiesi mitä olin hakemassa ja osasi minua valistaa, että kyseessä on oikealta nimeltään aukikampausharja, mutta on saanut vakiintuneen termin Collieharja.

Kyseisen harjan merkki on siis ranskalainen Roger Para. Saatavilla on antistaattinen, sekä tavallinen malli. Googlettelemalla löytyi vielä eri kokoisia ja muotoisia malleja. Omamme on soikea antistaattinen harja.

Paralla voi sukia myös omaa tukkaansa. Suosittelen hankkimaan molemmille omansa.

Tämä harja on tällä hetkellä lempparini. Sen piikit liukuvat turkissa vaivattomasti. Aiemmin olen kovasti tykännyt käyttää Norriksella Iberon hiusharjaa, jossa on piikkien ympärillä luonnonharjasta, mutta Roger Para meni kevyesti ohi. Olen niin haltioissani tästä harjasta, etten malttaisi olla harjailematta Norrista.
Roger Para + vesisuihke = Pöyhkeä turkki.

Ennen


Jälkeen  

Ihmeisiin ei kuitenkaan harjakaan näyttelypäivänä pystynyt, laatuarvosteluksi tuli EH ja sijoitus meni sivu suun. Olen kuitenkin hyvin tyytyväinen tulokseen, tavoitteeksi olin asettanut saada arvostelun, joten tavoite ylittyi roimasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti